lördag 5 juni 2010

Är bekräftade och dubbelkollade uppgifter rykten?

I dagens nummer av Nyheterna och Vimmerby Tidning avfärdar majoritetens landstingsråd Ann Hellenborg (MP) mina uppgifter om BVC i Virserum som ryktesspridning.

Jag vet inte vad Ann Hellenborg har för definition av rykte, men när jag får dokumentets innehåll uppläst för mig av en chefstjänsteman i primärvårdsledningen, ställer följdfrågor som han dubbelkollar och sedan ringer upp och bekräftar, då har jag svårt att kalla det för annat än fakta.

Om Ann Hellenborg under gårdagen förmått tjänstemännen att ändra den absurda begränsning till sex månaders ålder, som gällde när Ann Hellenborg offenliggjorde återöppnandet, då hade det varit ärligare om hon hade sagt det. Ryktesspridning ägnar jag mig inte åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar