torsdag 11 februari 2010

Ugandamöte i snö och valstrategimöte

Ikväll hade jag nöjet att få träffa Vimmerbys gäster från den ugandiska vänorten Mukono. När jag var där i april bävade de för sitt kommande besök här, mitt i smällkalla vintern. Därför var det särskilt roligt att höra hur de trivdes och uppskattade det vackra vintervädret.

Men det ska inte förnekas att de nog uppskattade den goda värmen från kakelugnen ännu mer, när vi fick komma hem till Tomas Peterson på Toverums säteri!

Det var underbart att få sitta ned en stund tillsammans med de kära vännerna, känna deras hjärtevärme och höra om deras intryck från dagarna i Vimmerby. Jag är glad att jag hann klämma in denna dryga timme tillsammans med dem, innan jag skyndade vidare till nästa möte.

För det var ju inte vilket möte som helst jag skulle till. Den kommunpolitiska arbetsgruppen har börjat jobba med det kommunpolitiska programmet. Det blir vasst, med helhetssyn, kan jag utlova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar