torsdag 25 februari 2010

Årsmöte och landstingsfråga

Kvällens talare, landstingsrådet Gudrun Brunegård, mellan kommungruppledaren Åke Nilsson och riksdagsledamoten Anders Andersson, i samband med årsmötet i Virserum.

På onsdagskvällen hade jag förmånen att få tala vid Hultsfredsavdelningens årsmöte i Virserum. Vilken fest det var och vilka resurser där finns! Riksdagsledamoten Anders Andersson som lokalavdelningsordförande och ombudsmannen Åke Nilsson som kommungruppledare.
Den sossestyrda kommunens hantering av frågor som högstadiet i Virserum och Rockparty och hur Åke Nilsson och Anders Andersson har agerat i frågorna, har medfört att nya medlemmar har strömmat till kristdemokraterna. Flera av dessa nya medlemmar deltog och är beredda att nu arbeta för en kristdemokratiskt ledd allianskommun i Hultsfred efter höstens val.
Själv berättade om de frågor jag arbetar med i landstinget. Vid fikabordet efteråt fick jag mig, förutom de läckra hembakade semlorna, till livs hur man som patient ibland avvisas från närmaste hälsocentral, när man vill ta blodprov för sin sjukhusklinik. Detta trots att sjukhuset står för kostnaden. Det är en oförklarlig brist på servicekänsla hos sådana vårdcentraler, tycker jag.
Därför ställer jag en fråga till ansvarigt landstingsråd Ann Hellenborg (MP), om vad hon tänker göra för att föra ut informationen att alla patienter ska vara välkomna. Frågan ska besvaras vid nästa veckas landstingsfullmäktige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar