fredag 7 maj 2010

Lars Ohly som finansminister?!

Lars Ohly (V) som finansminister efter en eventuell röd-grön valseger?! Ja, det är Expressens tips efter att ha ringt runt till ett antal kongressande vänsterpartister.

För mig låter det som en skräckvision, som endast överträffas av om Ohly istället skulle bli utrikesminister eller försvarsminister. Eller utbildningsminister. Eller ...

Ja, bevare mig väl, jag vet inte var karl'n skulle göra minst skada.

Vad har hon gjort, Mona, när hon tagit Ohly i båten, med den politik hans parti vill föra? Skulle hon förmå ro den i land?

Jag tillåter mig tvivla. Mitt hopp är att väljarna inser det omöjliga att lämna över vårt välskötta land i sådana händer.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1980586/har-ar-ministrarna-som-vansterpartiet-vill-se-i-en-rodgron-regering

Jag har placerat min blogg i Vimmerbybloggkartan.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar