onsdag 5 maj 2010

Efterlängtat trendbrott!

Ja, jag vet. Jag anser fortfarande att man inte ska lägga allt för stor vikt vid opinionsundersökningar. Det är valresultat som gäller. Det är vad jag sa vid en intervju så sent som i förra veckan.

Men nog är det ett efterlängtat trendbrott, dagens Demoskop-mätning, där Allianspartierna tagit ledningen över den röd-gröna röran!

Nog vore det väl konstigt om inte väljarna insåg vilket gäng som är det mest trovärdiga regeringsalternativet, inte minst efter S+V+MP:s löfteskarusell de senaste dagarna. Vem kan tänka sig att leva fyra år med Mona Sahlin (S) som regeringschef och Sveriges representant i världen?

Extra trevligt är det att notera att siffrorna för Kristdemokraterna tagit ett rejält kliv uppåt. Min tro är att detta bara är början!

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1977917/rodgront-jatteras-alliansen-forbi

Jag har placerat min blogg i Kalmarbloggkartan.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar