onsdag 3 juni 2009

Länet runt från gymnasium till köpcentra

EU-valrörelsen har helt klart gått in i slutspurten! Har det varit intensivt tidigare, så är det närmast hysteriskt nu. Idag har jag täckt in en god del av vårt vackra län, alltifrån Vimmerby två mil söder om östgötagränsen till Emmaboda ungefär lika långt norr om blekingegränsen och ett nedslag i Högsby mitt i länet.

Imorgon blir det en ostligare rutt, via Västervik till Oskarshamn. Och på fredag blir det förmodligen Hultsfred, eventuellt Kalmar och så Vimmerby på slutet.




Anna-Stina Stenbeck, distriktsordförande för KDU i Kalmar län, skötte EU-informationen Vimmerby Gymnasium galant.


I Vimmerby var det EU-information till gymnasieelever. Anna-Stina Stenbeck representerade Kristdemokraterna på ett alldeles utmärkt sätt, på självaste examensdagen för hennes journalistutbildning! Tala om engagemang!


Dagens kampanjande gav många tillfällen till goda samtal, inte minst som här i Högsby.


I Emmaboda var även Anders Andersson och Sven-Åke Svensson från distriktspresidiet med och kampanjade. De följde sedan med även till Högsby, där det hade samlats ett gott gäng lokala kristdemokrater också.


Lite kyligt var det, efter tisdagens väderomslag, vilket föranledde mig att utnyttja det lokala köpcentrets faciliteter och införskaffa en välsignat skön fleeceväst. Den kom väl till pass direkt och visade sig även vara perfekt när jag, väl hemma i Vimmerby igen, gav mig ut på en cykeltur för att dela ut valinformation i brevlådorna i det område jag fått på min lott, medan skymningen sänkte sig över småstadsidyllen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar