onsdag 18 augusti 2010

Affischklistring - ta front mot djungelns lag!

Tänk så mycket trevligt man får vara med om, när det är valrörelse! Kristdemokraterna i Vimmerby hade tillfälle till härlig arbetsgemenskap på tisdagskvällen, då vi gjorde iordning våra affischtavlor och klistrade upp de nya valaffischerna.


Innan arbetet började gällde det att samla styrkorna och begrunda hur vi skulle lägga upp jobbet på bästa sätt. Där fanns affischer både från valet 2006 och från EU-valet 2009.



Det som tog mest tid var nog att rensa bort de gamla afficherna.


Göran Hägglund tar front mot de krafter i samhället som vill att djungelns lag ska råda, där den som är störst tar för sig på de svagares bekostnad och skrämmer sig till positioner.



Anders Andersson och jag vill att samhället ska visa mer respekt för de äldre.



Jag gillar symbolspråket i djuraffischerna. Men bara för att jag har en leopardmönstrad klänning så ska det inte tolkas som att jag identifierar mig med dem som företräder djungelns lag ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar