lördag 30 maj 2009

Modigha möten i Kalmar län

Under två dagar har Kalmar län besök av Sofia Modigh, Kristdemokraternas andranamn på EU-valsedeln. Turnén inleddes med sopplunch i IOGT-lokalen i Kalmar, där jag, som sjättenamn, hälsade välkomna.

Sofia har just bloggat om sin första natt med Göran Hägglund, men jag kan avslöja att jag var först - med en natt med Sofia, vill säga! Ja, rent av två nätter för ett par månader sedan, då vi delade rum i Bryssel. Men sätt nu inte kaffet i vrångstrupen - rummet var försett med både dubbelsäng och en osedvanligt bred och skön bäddsoffa. Den senare utsåg jag till mitt revir ...

I sitt anförande berättade Sofia om hur hon engagerade sig för Kristdemokraterna och för de frågor hon särskilt har engagerat sig i - alkohol- och drogpolitik (förstås!), klimatfrågan och trygga livsmedel.

Vår riksdagsledamot, Chatrine Pålsson Ahlgren, som står som nummer 13 på valsedeln, intervjuade Sofia.

På kvällen var det EU-café i IOGT-lokalen i Löttorp, en miljö där Sofia kände sig hemma. Hon berättade om sin bakgrund som fjärde generationens IOGT:are på både mödernet och fädernet.
Idag fortsätter turnén med kampanjande först på Tolvskillingsmarkanden i Oskarshamn och därefter på Vimmerby Marknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar