onsdag 14 april 2010

Lita aldrig mer på den röd-gröna landstingsmajoriteten!

Nu har den röd-gröna landstingsmajoriteten avslöjat sig. I en artikel i Västerviks-Tidningen tillkännager de sin valplattform. Där återges ett resonemang om att Allianspartierna skulle ha en dold agenda om att sälja ut Västerviks sjukhus.

http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5340411

Reportern påminner om Allianspartiernas avsiktsförklaring, där det framgår klart och tydligt att vi inte har några sådana avsikter. I ett beslut i landstingsfullmäktige har samma avståndstagande mot privatisering av sjukhusen också gjorts.

Ändå påstår de båda socialdemokratiska landstingsråden Anders Henriksson (S) och Lena Segerberg (S) att vi skulle ha en dold agenda, där sjukhusförsäljning ingår.

Detta är ren och skär lögn!

Jag vet inte hur socialdemokrater är funtade, men för mig är etik och hederlighet viktiga begrepp och levnadsmål. Jag försöker i allt att hålla mig till sanningen och skriver inte sådant jag inte kan stå för.

När jag skriver under ett dokument, där det står att jag inte har för avsikt att sälja ut något sjukhus, då menar jag det.

Den enda slutsats man kan dra av sossarnas uttalande är att de själva inte har samma krav på sanningsenlighet. Stackars dem som har litat på något de säger eller skriver! Nu vet vi att något som de undertecknat inte har något värde.

http://www.jonssonsfunderingar.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar